vrijdag 31 augustus 2012

Just be a woman


Het valt mij meer en meer op. Vooral in de sociale media. Facebook bijvoorbeeld.
Bitch, stout, smart en sexy.
Alles behalve gewoon vrouw zijn.
Wat is er mis met gewoon vrouw zijn.
Waarom moeten we bepaalde eigenschappen uitvergroten? En waarom zie ik die tendens absoluut niet terug bij mannen.

Zijn we het vrouw zijn aan het herontdekken? Zijn we doorgeschoten in het mannelijk zijn en schieten we nu door naar de andere kant? Het zijn voornamelijk vrouwen die andere vrouwen dit wijsmaken.
Weer wordt er van ons verlangd dat we een rol spelen.

Wanneer zijn we eens een keer onszelf? De ene keer chagrijnig, de andere keer lief en ja soms ook sexy en stout. Maar dat zijn allemaal momentopnames. Je kunt niet de hele tijd stout zijn of een bitch (vraag mij serieus af wat je dan naar de buitenwereld uitstraalt).

Laten we ophouden om elkaar te labellen en omarm (wat ik een ontiegelijk jeukwoord vind maar dat terzijde) wat we zijn.

Een vrouw in al zijn facetten.






1 opmerking:

MN zei

Helemaal mee eens en gelukkig ben ik te 'oud' (wijs?) om me hier nog druk over te maken. Arme jeugd ;-)